Service Automation

Gebruikers stellen steeds hogere eisen aan IT-dienstverlening. IT-afdelingen moeten steeds sneller leveren en dat tegen een constante kwaliteit en met een beperkt aantal IT-specialisten.

 

Eindgebruikers zijn inmiddels gewend om privé via app stores en webwinkels hun applicaties aan te schaffen en producten ongeacht plaats en tijd te bestellen. Deze bestellingen worden binnen één dag en soms zelfs binnen enkele minuten geleverd. Deze ervaringen nemen mensen mee naar hun werkomgeving, waardoor de IT-afdeling eigenlijk niet achter kan blijven en wordt uitgedaagd continu te vernieuwen.

 

Verminderde druk en verhoogd serviceniveau

 

Het volledig automatiseren van repeterende werkzaamheden realiseert de hoogst mogelijke voorspelbaarheid van dienstverlening en personeelskosten worden verlaagd. Middels integratie met een Self Service Portal kunnen eindgebruikers optimaal en snel bediend worden. Door het automatiseren van (standaard)processen en eindgebruikers toegang te geven tot een zeer gebruiksvriendelijk zelfserviceportaal, wordt de druk op de IT-afdeling verminderd en ervaren de gebruikers een verhoogd serviceniveau.

 

Service automation is in te zetten op het gebied van IT-diensten en alle overige standaardprocessen. Conclusion beschikt over de juiste kennis en producten om te helpen bij het opzetten van Service automation. Daarbij ondersteunt Conclusion bij het:

 

  • inrichten van de infrastructuur en processen voor Service automation;

  • beschrijven en technisch implementeren van geautomatiseerde (IT-)processen;

  • het ontwikkelen en implementeren van een selfservice-portaal (Service Catalogus).